Israelilaisten kylien ja kaupunkien tukena
- Sari
- 7 päivää sitten
- 1 min käytetty lukemiseen
Päivitetty: 9 tuntia sitten
Tähän kohtaan sopii pieni nykyhistoriallinen infotuokio. Huom. tämä ei ole poliittinen kannanotto.

Vuonna 2005 Israel vetäytyi Ariel Sharonin johdolla yksipuolisesti 18:sta Gazassa olevasta israelilaisesta kylästä ja 4:stä pohjoissamarialaisesta israelilaiskylästä. Tämän seurauksena sekä Gazasta että Pohjois-Samariasta tuli vaarallisimpia palestiinalaisten terrorijärjestöjen valloittamia alueita, joista käsin on yli 20 vuoden ajan hyökätty Israeliin. Operaation nimi oli hepreaksi "Tochnit Hitnatkut" = Irtautumissuunnitelma.
Israelin eduskunta hyväksyi 29.5.2026 suunnitelman 18 uudesta juutalaiskylästä Samarian alueelle. Näistä 4 on vuonna 2005 evakuoitua kylää, ja 14 uutta. Kaikki nämä kylät tullaan rakentamaan Oslon rauhansopimuksen hyväksymille C-alueille (= juutalaisalueet Länsirannalla). Tämä projekti on nimeltään "Tochnit Hitchabrut" = Yhteys- tai yhteenliittämissuunnitelma.
Rukoilemme uuden suunnitelman ja laajemminkin Samarian alueen kylien ja kaupunkien, sekä juutalais- että arabi- (israelilais- ja palestiinalais-) alueiden puolesta. 🙏🏻 Samarian muurinaukko-rukousryhmiä alkaakin vähitellen syntyä, mm. Suomeen ja yksi Etelä Afrikkaan asti. Nyt on aika nousta murinaukkoon, sillä elämme haastavia aikoja.
Otathan yhteyttä, jos koet aiheen läheiseksi.





Kommentit